ΟΤΑΝ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΑ ΜΑΤΙΑ…

Bugs_Bunny - 1
Ο ΑΛΑΝΙΑΡΗΣ ΚΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΙΑΡΗΣ ΛΑΓΟΣ ΜΠΑΓΚΣ ΜΠΑΝΙ
27 Ιουλίου, 2020
Photo of the day 07282020
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ 28 IOYΛIOY 2020
28 Ιουλίου, 2020

ΟΤΑΝ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΑ ΜΑΤΙΑ…

Karezi - 1

Η Τζένη Καρέζη ήταν η πιο  δημοφιλής ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου.

Γράφει η Θεώνη Κοντραφούρη

Karezi - 3“Έχω όλα τα προσόντα που μπορούν να ενοχλήσουν έναν άντρα. Είμαι εγωίστρια, πεισματάρα, ισχυρογνώμων, κυκλοθυμική. Με άλλα λόγια, είμαι δύσκολη περίπτωση. Αλλά, αν ένας άντρας έχει το κουράγιο να περάσει απτόητος μέσα απ’ όλα αυτά τα ελαττώματά μου και περάσει το φράγμα, τότε πια δεν είμαι ούτε τόσο εγωίστρια ούτε τόσο πεισματάρα. Βασικό μου χάρισμα είναι ότι γίνομαι “πολλή παρέα” με τον άντρα που αγαπάω. Μπορώ δηλαδή να είμαι συγχρόνως και καλή φίλη. Μόνο σέξι δεν είμαι. Αυτό είναι σίγουρο, τουλάχιστον με την έννοια που κυκλοφορεί ο όρος αυτός. Άλλωστε, πιστεύω ότι οι άντρες άλλες γυναίκες βρίσκουν σέξι κι άλλες τελικά ερωτεύονται. Το αν είμαι γοητευτική δεν μπορώ να το κρίνω εγώ. Ας πούμε πως είμαι απλώς μια γυναίκα. Κρύβει τόσα πολλά αυτή η λέξη, που εμένα μου φτάνει.”

Η Τζένη Καρέζη γεννήθηκε Αθήνα 12 Ιανουαρίου 1932 μοναχοπαίδι στην Αθήνα. Ο ήταν ένας αυστηρός γυμνασιάρχης και η μητέρα της Θεανώ δασκάλα. Η απόφαση της να γίνει ηθοποιός σήμανε και τη μεγάλη επανάσταση απέναντι στον πατέρα της, τον Κώστας Καρπούζη.

Συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού σινεμά, από τα μεγαθήρια της κωμωδίας (Μίμη Φωτόπουλο, Βασίλη Αυλωνίτη, Διονύση Παπαγιαννόπουλο, κλπ) μέχρι γοητευτικούς ζεν πρεμιέ, όπως ο Νίκος Κούρκουλος κι ο Αλέκος Αλεξανδράκης.

Τα «Κόκκινα φανάρια» ήταν ο πρώτος ρόλος σταθμός της καριέρας της αφού η ταινία έφτασε μέχρι τα Όσκαρ, όπου βρέθηκε αντιμέτωπη και τελικά έχασε από το 8 ½ του Φεντερίκο Φελίνι.
Η Τζένη Καρέζη δεν ξεχώριζε μόνο για την φινέτσα, το ταλέντο και την ομορφιά της αλλά και την ευαισθησία της. Ο έρωτας της με τον πολιτικοποιημένο και στρατευμένο στην αριστερά Κώστα Καζάκο, την έκανε να συνειδητοποιήσει πως η τέχνη κι η πολιτική είναι δύο έννοιες άρρητα συνδεδεμένες.

Karezi - 5

Η μουσική παράσταση το «Μεγάλο μας Τσίρκο» που ανέβασαν το 1973 έγινε σύμβολο αιχμής κατά της χούντας. Με τα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και την υιοθέτηση των συνθημάτων της παράστασης από τους φοιτητές («Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία», «Φωνή Λαού – Οργή Θεού») η Καρέζη συνελήφθη και οδηγήθηκε στο ΕΑΤ-ΕΣΑ Νέας Φιλαδελφείας, όπου και κρατήθηκε στην απομόνωση από τις 22 Νοεμβρίου ως τις 15 Δεκεμβρίου 1973.

Έχω όλα τα προσόντα που μπορούν να ενοχλήσουν έναν άντρα. Είμαι εγωίστρια, πεισματάρα, ισχυρογνώμων, κυκλοθυμική. Με άλλα λόγια, είμαι δύσκολη περίπτωση. Αλλά, αν ένας άντρας έχει το κουράγιο να περάσει απτόητος μέσα απ’ όλα αυτά τα ελαττώματά μου και περάσει το φράγμα, τότε πια δεν είμαι ούτε τόσο εγωίστρια ούτε τόσο πεισματάρα. Βασικό μου χάρισμα είναι ότι γίνομαι “πολλή παρέα” με τον άντρα που αγαπάω. Μπορώ δηλαδή να είμαι συγχρόνως και καλή φίλη. Μόνο σέξι δεν είμαι. Αυτό είναι σίγουρο, τουλάχιστον με την έννοια που κυκλοφορεί ο όρος αυτός. Άλλωστε, πιστεύω ότι οι άντρες άλλες γυναίκες βρίσκουν σέξι κι άλλες τελικά ερωτεύονται. Το αν είμαι γοητευτική δεν μπορώ να το κρίνω εγώ. Ας πούμε πως είμαι απλώς μια γυναίκα. Κρύβει τόσα πολλά αυτή η λέξη, που εμένα μου φτάνει.

Το σεξ είναι ένα από τα ωραιότερα πράγματα στη ζωή και η βασική προϋπόθεση του έρωτα. Μπορεί ένα ζευγάρι να το συνδέουν χίλια δυο πράγματα, αλλά η βάση όλων είναι το σεξ. Έρωτας χωρίς σεξ είναι αδύνατον να υπάρξει. Δυστυχώς, όμως, υπάρχει σεξ χωρίς έρωτα. Τώρα τι σόι σεξ είναι αυτό δεν μπόρεσα ποτέ να το καταλάβω. Γιατί, για μένα, ένα από τα πιο μαγευτικά στοιχεία του σεξ είναι η ανακάλυψη του άλλου ανθρώπου. Αλλά το άλλο άτομο πρέπει να το αγαπάς για να θέλεις κάθε στιγμή να το ανακαλύπτεις. Δεν είμαι καθόλου πουριτανή, σιχαίνομαι όμως βαθύτατα τον ελεύθερο έρωτα. Αυτή η χειραφέτηση της γυναίκας, η κακώς εννοούμενη σεξουαλική ελευθερία και η εξίσωσή της με τον άντρα βρίσκω πως είναι ολέθρια. Ποτέ δεν ανακαλύπτει κανείς τον έρωτα μέσα από πολλούς ανθρώπους. Μια γυναίκα πρέπει να κρατάει τον εαυτό της για τον άνθρωπο που θα ερωτευτεί ή έστω που θα νομίσει ότι έχει ερωτευτεί και να μη σπαταλιέται. Γιατί αν «ζει τη ζωή της» έντονα, όταν θα έρθει εκείνος ο άντρας που θα ερωτευτεί πραγματικά, δεν θα έχει πια να του δώσει, παρά μόνο ένα βρόμικο κορμί και μια ακόμα πιο βρόμικη ψυχή.

«Θα ήθελα να είχα γνωρίσει πιο πριν τον Κώστα. Να είχα κερδίσει τα χαμένα χρόνια. Τίποτα άλλο. Βλέπεις εγώ σε όλη μου τη ζωή περίμενα τον Κοζάκο. Δεν τον είχα βρει και περιπλανιόμουν»

 

Karezi - 6

Karezi - 2

Η τελευταία κινηματογραφική της εμφάνιση ήταν στη «Λυσιστράτη». Από το 1976 μέχρι και τον θάνατο της το 1996, αφιερώθηκε στη μεγάλη της αγάπη το θέατρο και συνεργαζόταν πάντα με τον σύζυγο της.
Λίγο πριν φύγει από τη ζωή είχε δημοσιευτεί στον Τύπο μια επιστολή της που έγραφε:

“Θέλω να ζω με τους δικούς μου. Θέλω να κάνω τη λατρεμένη μου δουλειά. Θέλω να προσφέρω. Να αγαπώ και να με αγαπούν. Δεν χάνονται αυτά. Δεν πρέπει να χαθούν. Δεν θέλω να χαθούν. Και πάντα ελπίζω…”.

Η Τζένη Καρέζη, αν και έφυγε, άφησε ανεξίτηλο πίσω ανεξίτηλο το στίγμα της όχι μόνο χάρη στο ταλέντο και την γοητεία της αλλά και στο ήθος, την αξιοπρέπεια και την ομορφιά της ψυχής της.

“Εγώ δεν είμαι για το λίγο…,

έλεγε κι η ίδια η ζωή της το απέδειξε.

Τον Σεπτέμβριο του 1992 ιδρύθηκε η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία «Ίδρυμα Τζένη Καρέζη», στόχος της οποίας είναι η ανακουφιστική φροντίδα για καρκινοπαθείς και ασθενείς με άλλες χρόνιες νόσους. Ιδρυτικά μέλη της ήταν μεταξύ άλλων ο Κώστας Καζάκος, η Μελίνα Μερκούρη, η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο Νίκος Κούρκουλος, η Νόνικα Γαληνέα.

Karezi - 4

Το Ιδρυμα παρέχει ανακούφιση των σωματικών συμπτωμάτων που προκαλούν οι χρόνιες παθήσεις καθώς και οι παρενέργειες των θεραπειών τους .Επίσης παρέχει ψυχολογική στήριξη στους ασθενείς και στους συγγενείς ή και φροντιστές τους, καθώς και ψυχολογική υποστήριξη-παρέμβαση στην οικογένεια κατά τη διάρκεια του πένθους, συμπληρωματικές θεραπείες (ρεφλεξολογία, μεσοθεραπεία, βελονισμός, TENS) και 24ωρη τηλεφωνική επικοινωνία. Οι υπηρεσίες της Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας παρέχονται εντελώς δωρεάν σε όποιον ασθενή τις έχει ανάγκη.

Στεγάζεται από το 1998 σε 5όροφο κτίριο επί της οδού Κορινθίας 27 στους Αμπελόκηπους κι αν θέλετε να στηρίξετε κι εσείς το έργο του, μπορείτε με τους εξής τρόπους:

Α) Καταθέτοντας κάποιο ποσό σε έναν από τους εξής λογαριασμούς του Ιδρύματος Τζένη Καρέζη:

  1. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ € GR9201101390000013929604513
  2. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, $ GR040110139200013912600064
  3. ALPHA BANK GR2301401240124002002002638
  4. ΠΕΙΡΑΙΩΣ GR5801720290005029069909864
  5. EUROBANK GR0602600120000360100869805

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ:

  1. GR6509611030000000892308346
  2. GR6104701010000101030007414

Β) Με εθελοντική εργασία συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας το επίσημο site του Ιδρύματος ή στέλνοντας ένα email στο info@jkf.gr.

Γ) Συμμετέχοντας στις πολιτιστικές εκδηλώσεις που τα έσοδά τους προορίζονται για το σκοπό του Ιδρύματος ή/ και με το να προμηθευτείτε τις εκδόσεις του Ιδρύματος.

Απολαύστε ένα εξαιρετικό αφιέρωμα της Θεώνης Κοντραφούρη και την εκπομπή Movie Magic στο κανάλι της 7Arts.

 

Φιλμογραφία

Λατέρνα φτώχεια και φιλότιμο (1955)
Δελησταύρου και υιός (1957)
Η θεία από το Σικάγο (1957)
Λατέρνα φτώχεια και γαρύφαλλο (1957)
Η λίμνη των πόθων (1958)
Μια λατέρνα μια ζωή (1958)
Το τρελλοκόριτσο (1958)
Ναυάγια της ζωής (1959)
Ταξείδι με τον έρωτα (1959)
Το νησί των γενναίων (1959)
Η Χιονάτη και τα 7 γεροντοπαλλήκαρα (1960)
Ραντεβού στην Κέρκυρα (1960)
Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος (1960)
Χριστίνα (1960)Ποιά είναι η Μαργαρίτα (1961)
Η Αθήνα τη νύχτα (1962)
Η νύφη το ‘σκασε (1962)
Προδομένη αγάπη (1962)
Τα κόκκινα φανάρια (1963)
Ένας μεγάλος έρωτας (1964)
Δεσποινίς διευθυντής (1964)
Λόλα (1964)
Μια τρελή τρελή οικογένεια (1965)
Μια σφαίρα στην καρδιά (1966)
Τζένη Τζένη (1966)
Εκείνος κι εκείνη (1967)
Κοντσέρτο για πολυβόλα (1967)
Ένας ιππότης για τη Βασούλα (1968)
Αγάπη και αίμα (1968)
Μια γυναίκα στην αντίσταση (1970)
Μαντώ Μαυρογένους (1971)
Ερωτική συμφωνία (1972)
Λυσιστράτη (1972)

Παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο

Δοκιμασία (Οι μάγισσες του Σάλεμ) (1955) | Άμπιγαηλ Ουίλλιαμς
Άμλετ (1955) | Οφηλία
Η έβδομη ημέρα της δημιουργίας (1956) | Χριστίνα
Το ζωντανό πτώμα (1956) | Σόνια, νέα τσιγγάνα
Αι εκκλησιάζουσαι (1956) | Νέα
Ανθή (1956) | Νίνοτσκα, αδελφή τους μικρότερη
Κλυταιμνήστρα (1956) | Κασσάνδρα
Βασιλεύς Ληρ (1957) | Κορδέλια
Η κυρά της αυγής (1957) | Αντέλα
Λυσιστράτη (1957) | Μυρρίνη
Το Ζαμπελάκι (1957) | Ζαμπελάκι
Θεσμοφοριάζουσαι (1958) | Κρίτυλλα
Λυσιστράτη (1958) | Μυρρίνη
Νύχτα στη Μεσόγειο (1958) | Μαρία ντ’ Ανγκιέν
Έγκλημα στο νησί των κατσικιών (1959) | Σίλβια

Τηλεοπτικές εμφανίσεις

Μαρίνα Αυγέρη (1973, ΕΙΡΤ)
Η μεγάλη περιπέτεια (1976, ΕΡΤ)
Μαύρη χρυσαλλίδα (1990, ΕΤ-1)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *