Η ΤΖΑΖ ΚΑΙ Ο ΈΣΜΠΓΙΟΡΝ ΣΒΕΝΣΟΝ

The Lark Ascending
Ο ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
14 Ιουνίου, 2020
Rory Gallagher - 1
Ο ΜΕΓΑΣ ΙΡΛΑΝΔΟΣ… RORY GALLAGHER
14 Ιουνίου, 2020

Η ΤΖΑΖ ΚΑΙ Ο ΈΣΜΠΓΙΟΡΝ ΣΒΕΝΣΟΝ

Esbjorn Svensson

Έσμπγιορν Σβένσον: Ο Σουηδός πιανίστας, από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης ευρωπαϊκής τζαζ σκηνής.

Esbjorn Svensson - 2Ο Έσμπγιορν Σβένσον (Esbjorn Svensson) γεννήθηκε στις 16 Απριλίου 1964 στην πόλη Σκουλτούνα της Σουηδίας και από μικρός ζυμώθηκε με τη μουσική. Η μητέρα του ήταν κλασσική πιανίστρια και ο πατέρας του λάτρης της τζαζ. Στα εφηβικά του χρόνια ασχολήθηκε με τη ροκ μουσική και συμμετείχε σε «γκαράζ» συγκροτήματα με συμμαθητές του. Στη συνέχεια ασχολήθηκε με την κλασσική μουσική, σπουδάζοντας πιάνο, για να καταλήξει στην τζαζ.

Το 1990 σχημάτισε το πρώτο του συγκρότημα, με τον παιδικό του φίλο Μάγκνους Έστρεμ στα κρουστά. Τρία χρόνια αργότερα προστέθηκε ο μπασίστας Νταν Μπέργκλουντ και το συγκρότημα Esbjorn Svensson Trio, πιο γνωστό ως E.S.T, έλαβε σάρκα και οστά.

Το 1993 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ «When Everyone Has Gone» και αμέσως γνώρισαν επιτυχία στη Σκανδιναβία. Η ευρωπαϊκή καταξίωση ήρθε το 1999 με το άλμπουμ «From Gagarin’ s Point of view». Τα δύο επόμενα «Good Morning Susie Soho» (2000) και «Strange Place for snow» (2002) τούς έκαναν γνωστούς και στις ΗΠΑ. Δεν είναι τυχαίο που το περιοδικό «Down Beat» τους έκανε εξώφυλλο στο τεύχος Μαΐου 2006, γεγονός μοναδικό για τζαζ συγκρότημα από την Ευρώπη.

Το 2006 κυκλοφόρησαν το άλμπουμ «Τuesday Wonderland» με τη μεγάλη επιτυχία «Dolores in a Shoestand» και το 2007 το υπέροχο live «EST Live in Hamburg», που αποτύπωσε τη μεγάλη παγκόσμια περιοδεία τους, που περιελάμβανε και την Αθήνα.

Ο Έσμπγιορν Σβένσον έφυγε ανεπάντεχα από τη ζωή στις 14 Ιουνίου 2008, κατά τη διάρκεια υποβρύχιας κατάδυσης στα ανοιχτά της Στοκχόλμης. Άφησε πίσω του γυναίκα και δύο παιδιά. Στη μουσική του ενσωμάτωνε στοιχεία από την κλασσική και το ροκ ως το φανκ και την ελεκτρόνικα, ενώ στις ζωντανές του εμφανίσεις με τους E.S.T. χρησιμοποιούσε πολλά από τα κόλπα των ροκ συναυλιών, όπως φωτιστικά εφέ και μηχανές ομίχλης. Γι’ αυτό ήταν ιδιαίτερα αγαπητός σε ένα νεανικό κοινό, που ξέφευγε από τα στενά όρια της τζαζ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *